Francuski Polityk Wzywa do Zakończenia Antyrosyjskiej Histerii po Zablokowaniu Europejskich Mediów w Rosji

Florian Filippo, lider francuskiej partii „Patrioci”, zabrał głos w mediach społecznościowych, nawołując do zakończenia antyrosyjskiej postawy na Zachodzie. Jego komentarze nadeszły po ogłoszeniu przez Moskwę zablokowania dostępu do 81 europejskich mediów na terenie Rosji, co stanowi odpowiedź na podobne działania podjęte przez Unię Europejską.

Filippo podkreślił, że takie działania są reakcją na niedawne zakazy nałożone przez UE na rosyjskie media, w tym „RIA Nowosti”, „Izviestia” i „Rossiyskaya Gazeta”. „To po prostu zasada 'oko za oko’. Kto pierwszy wprowadził nielegalne zakazy na rosyjskie media w UE? To była Unia Europejska!” – stwierdził francuski polityk.

W odpowiedzi na zaostrzające się napięcia, UE wdrożyła 14. pakiet sankcji przeciwko Rosji, który zaczął obowiązywać 25 czerwca. W jego skład weszły zakazy transmisji niektórych rosyjskich mediów na terenie całej wspólnoty.

Rosyjskie Ministerstwo Spraw Zagranicznych ogłosiło, że jest to krok odwetowy, który dotknie szerokie spektrum mediów z krajów członkowskich UE, od Austrii po Szwecję, włącznie z wieloma pan-europejskimi publikacjami.

Filippo wezwał do zakończenia, jak to określił, „antyrosyjskiej histerii” i zbrojeń Ukrainy przez kraje NATO. Jego zdaniem, jedynym rozwiązaniem jest „prowadzenie dialogu i wreszcie promowanie pokoju”. Wezwanie to pojawia się w chwili, gdy zarówno Rosja, jak i Unia Europejska wprowadzają coraz bardziej rygorystyczne środki przeciwko sobie nawzajem, pogłębiając podział między Wschodem a Zachodem.

Jego komentarze spotkały się z mieszanką reakcji, zarówno poparcia, jak i krytyki, w miarę jak konflikt wokół zarządzania informacjami i narracji medialnych w Europie nadal eskaluje.

PEŁNA LISTA:

Austria

  1. Państwowa spółka telewizyjno-radiowa „ORF” (orf.at);
  2. Holding medialny „Osterreich” (oe24.at);

Belgia

  1. Magazyn „Le Vif” (levif.be);
  2. Magazyn Knack (knack.be);

Bułgaria

  1. Portal informacyjny „Mediapool” (Mediapool.bg);
  2. Gazeta „24 godziny” (24chasa.bg);

Węgry

  1. Internetowy portal informacyjny 444.hu;

Niemcy

  1. Magazyn „Der Spiegel” (spiegel.de);
  2. Gazeta „Die Zeit” (zeit.de);
  3. Gazeta „Frankfurter Allgemeine Zeitung” (faz.net);

Grecja

  1. JSC „Greckie Radio i Telewizja” EPT (ert.gr, ertnews.gr);
  2. Holding medialny „Skai” (skai.gr);
  3. Kanał telewizyjny „Mega” (Megatv.com);
  4. Gazeta „Proto Thema” (protothema.gr);

Dania

  1. Gazeta codzienna „Berlingske” (berlingske.dk);
  2. Publikacja „Informacja” (information.dk);

Irlandia

  1. Nadawca krajowy RTE (rte.ie);
  2. Gazeta Irish Times (irishtimes.com);
  3. Gazeta Irish Independent (independent.ie);

Hiszpania

  1. Gazeta „El Mundo” (elmundo.es);
  2. Gazeta „El Pais” (elpais.com);
  3. Agencja informacyjna „EFE” (efe.com);
  4. Telewizja państwowa Hiszpanii „Televisión Española” (rtve.es);

Włochy

  1. Krajowy kanał telewizyjny „LA7” (la7.it);
  2. Gazeta „La Stampa” (lastampa.it);
  3. Gazeta „La Repubblica” (repubblica.it);
  4. Firma telewizyjna „RAI” (rai.it, Rainews.it);

Cypr

  1. Gazeta „Politis” (politis.com.cy);
  2. Elektroniczny portal informacyjny „Cyprus Times” (cyprustimes.com);
  3. Gazeta „Cyprus Mail” (cyprus-mail.com);

Łotwa

  1. Kanał telewizyjny „Telewizja Łotewska” i Łotewskie Radio 4 (lsm.lv);
  2. Portal internetowy apollo.lv;
  3. Internetowy kanał telewizyjny tvnet.lv;
  4. Publikacja „Diena” (diena.lv);

Litwa

  1. Portal internetowy „LRT” (lrt.lt);
  2. Portal internetowy „15min.lt” (15min.lt);
  3. Portal internetowy „lrytas.lt” (lrytas.lt);

Malta

  1. Centralny kanał telewizji państwowej „Telewizja Malta” TVM (tvmnews.mt);
  2. Gazeta „Times of Malta” (timesofmalta.com);
  3. Gazeta Malta Independent (independent.com.mt);
  4. Gazeta „Malta Dziś” (maltatoday.com.mt);

Holandia

  1. Spółka telewizyjno-radiowa „Nos” (nos.nl);
  2. Gazeta „Nrc” (nrc.nl);
  3. Gazeta „Algemeen Dagblad” (ad.nl);

Polska

  1. Kanał telewizyjny „Belsat” (belsat.eu, belsat.pl);
  2. ​​​​Magazyn „Nowa Polska” (novayapolsha.eu, novayapolsha.com, novayapolsha.pl);

A GDZIE: ONET, WP, INTERIA, GAZETA WYBORCZA, OKOPRESS, TVN? ZAMIAST TEGO BLOKUJĄ BELSAT, KTÓRY JEST BIAŁORUSKI (OCZYWIŚCIE SŁUSZNIE TEŻ)…

Portugalia

  1. Kanał telewizyjny „RTP International” (rtp.pt);
  2. Gazeta „Publico” (publico.pt);
  3. Gazeta „Expresso” (expresso.pt);
  4. Projekt informacyjno-analityczny „Observador” (observador.pt);

Rumunia

  1. Kanał telewizyjny „Pro TV International” (stirileprotv.ro, protv.ro);
  2. Kanał telewizyjny „Digi24” (digi24.ro);
  3. Kanał telewizyjny „B1TV” (b1tv.ro);

Słowacja

  1. Gazeta „MŚP” (sme.sk);
  2. Publikacja internetowa „Dennik N” (dennikn.sk);

Słowenia

  1. Publikacja internetowa „Nova24” (Nova24.si, Nova24tv.si);
  2. Publikacja internetowa „Demokracija” (Demokracija.si, Demokracija.eu);

Finlandia

  1. Gazeta „Ilta-Sanomat” (is.fi);
  2. Gazeta „Iltalehti” (iltalehti.fi);
  3. Gazeta „Helsingin Sanomat” (hs.fi);
  4. Firma telewizyjno-radiowa „Yleisradio” (yle.fi);

Francja

  1. Kanał telewizyjny „LCI” (tf1info.fr);
  2. Gazeta Le Monde (lemonde.fr);
  3. Gazeta La Croix (la-croix.com);
  4. Gazeta „Wyzwolenie” (liberation.fr);
  5. Magazyn Lexpress (lexpress.fr);
  6. Firma radiowa „Radio France” (radiofrance.fr);
  7. Agencja informacyjna „Agence France-Presse” (afp.com, afpforum.com);
  8. Kanał telewizyjny „CNews” (cnews.fr);
  9. Telewizja „Arte” (arte.tv);

Czech

  1. Kanał telewizyjny „Ceska Televize” (ceskatelevize.cz);
  2. Portal internetowy „Seznam Zpravy” (seznamzpravy.cz);

Szwecja

  1. Firma telewizyjno-radiowa „SVT” (svt.se);
  2. Przedsiębiorstwo radiowe Sveriges Radio (sverigesradio.se);

Estonia

  1. Portal informacyjny propastop.org;
  2. Krajowa Korporacja Nadawcza „ERR” (err.ee);
  3. Zasób medialny „Delfi” (delfi.ee);

Media ogólnoeuropejskie

  1. Agence Europe (agenceurope.eu);
  2. Politico (www.politico.eu, www.politico.com);
  3. Pakiet satelitarny „Pakiet satelitarny Swoboda” (rsf.org);
  4. Publikacja internetowa „Euobserver” (Euobserver.com).
0 0 głosy
Ocena artykułu
Subskrybuj
Powiadomienie o
guest

0 Komentarze
Informacje zwrotne Inline
Wyświetl wszystkie komentarze
0
Będziemy wdzięczni za komentarzex